9.0 / 10 | 6 waarderingen

Klachtenprocedure

Binnen Tand- en Mondzorg Kliniek Timko zijn wij steeds bezig de kwaliteit van onze werkzaamheden

te verbeteren. Onze specialisten, behandelaars, alle assistenten en medewerkers werken zorgvuldig, toch kunnen door ons behandelings- of benaderingsfouten gemaakt worden. Soms maken wij fouten terwijl wij dat zelf niet opmerken. Graag willen wij dat weten. Wij hebben hiervoor een klachtenprocedure ingesteld.

Problemen zijn er om opgelost te worden en klachten moeten serieus genomen worden. Zo kunnen wij een goede verstandhouding zorgverlener/patiënt waarborgen. Doordat u uw ervaring met ons deelt, kunnen wij binnen onze organisatie maatregelen treffen.

Klachten kunnen betrekking hebben op:

  • De werkwijze van de organisatie
  • De door u behandelend tandarts of behandelaar
  • De werkwijze van de assistente en /of onze receptie
  • De werkwijze van de directie c.q. het management

Uw klacht wordt eerst intern besproken en behandeld. Komen we naar ieders tevredenheid niet tot een gedegen oplossing, dan kunt u vervolgens uw klacht extern indienen. Uw klacht dient altijd schriftelijk te worden ingediend.

De procedure voor het verwerken van uw klacht is als volgt:

Vragen of klachten?

Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. Wat kunt u doen?

  1. Blijf er niet mee zitten maar spreek ons erop aan! Dan proberen we er samen uit te komen. U kunt het best even vooraf contact leggen via de balie, zodat de tandarts tijd voor u kan maken.
  2. U kunt ook kijken op Allesoverhetgebit.nl; of uw vraag daar beantwoord kan worden. Of win telefonisch advies in bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) https://www.allesoverhetgebit.nl/contact/, tel. 0900 202 5012.
  3. Is uw klacht nog niet opgelost, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT https://www.knmt.nl/voor-patienten/help-ik-heb-een-klacht, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en ons bemiddelen, met als doel alsnog een oplossing te vinden.
  4. Komt u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uit, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg https://www.geschilleninstantiemondzorg.nl/. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld.

Meer informatie

Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op Allesoverhetgebit.nl https://www.allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) https://www.allesoverhetgebit.nl/contact/, tel. 0900 202 5012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.

Vragen of liever telefonisch contact?

Wij bellen u zo snel mogelijk terug!

Openingstijden

Maandag t/m Vrijdag van 09.00 tot 17.30uur
Zaterdag: 10.00 – 15.00 uur (op afspraak)

Lunchpauze: 12.30 – 13.30 uur

Telefoonnummers

Regulier: 040 236 4711

Nooddienst: 0900 – 543 7745

Afspraak maken

  • Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ
Afspraak maken
close slider

Maak een afspraak

  • Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ